Singularity University Summit Europe beszámoló

2013.11.29. Milyen lesz a trend, milyen árbevételt várunk, hány százalékkal fog nőni a GDP - az előző évhez képest? Lineáris gondolkodás a miénk, amikor a jövőt tervezzük: viszonyítunk, óvatosan becslünk és trendeket jósolunk, az előző évekből kiindulva. A világ azonban robbanásszerűen felgyorsult, a lineáris gondolkodás már sokszor nem képezi le a valóságot – a növekedés exponenciálissá vált.
Míg például régebben akár 20 év is eltelt az alapítástól kezdve, míg egy vállalat értéke átlépte az egy milliárd dollárt, addig a Google-nak ez 8 év, a Facebook-nak már pusztán 5 év alatt sikerült - a Groupon-nak pedig mindössze 18 hónap kellett ahhoz, hogy kövesse őket az előkelő körbe.

A Singularity Egyetem budapesti konferenciáján, melyen többek között mi is részt vettünk, ámulatba ejtő példák sorozata - a digitális gyártás, digitális biológia, megújuló energia, robotika területéről - bizonyította azt, hogy a jövőt rendre alábecsüljük, a növekedés felgyorsult.
 




Ebben a világban a változás élére állsz, vagy elszenvedője leszel?


A Singularity Egyetem már hatodik éve rendezi meg azt a 10 hetes nyári programját, ahova 80-80 kiemelkedő teljesítményű résztvevőt várnak, hogy egy támogató és tanuló környezetben azonosítsák be és használják az új, rohamosan fejlődő technológiákat. Mindezt azért, hogy megoldásokat találjanak az ún. 10^9+ kihívásra – pozitív hatással legyenek 1 milliárd ember életére 10 év alatt.

A legjobb út ahhoz, hogy megjósoljuk a jövőt az, hogy kialakítjuk a saját jövőnket. Azt a jövőt, ahol robbanásszerű növekedést tudunk előidézni. Ahol hatással tudunk lenni saját magunkra és a környezetünkre nézve. Találjuk meg a vállalatban is azt a metszetet – amely jellemzően nem befolyásolja az alaptevékenységet-, ahol energia és szenvedély van, ahonnan el tud indulni az innováció, és hatással tud lenni az egész szervezetre.

A kreatív, alkotó energiák felszabadításához sem elegendőek a hagyományos eszközök, a lineáris gondolkodás – az innováció ösztönzéséhez is szemléletváltás kell, a megszokott gondolati kereteinkből való kilépés.
Az innováció szempontjából néha a hibáink sokkal értékesebbek, mint a sikereink - Failure Competition felhívással hirdetett versenyt a Singularity Egyetem. A versenyre olyan résztvevő vállalatokat várnak, akik bemutatják azt a hibát, amelyből a legtöbbet tudtak tanulni.





Új Magyarország Fejlesztési Terv