Vezetői coaching

A vezetői coaching egy olyan fejlesztői megközelítés, amely a coachingban résztvevő (kliens) szakmai, vezetői kompetenciáját növeli, saját tapasztalatainak, konkrét problémáinak feldolgozásán keresztül.

A személyes tapasztalatok ismétlődő feldolgozása fejleszti a kliens önreflexiós képességét, azaz egyre inkább képessé válik tanulni saját tapasztalataiból, azaz a coaching folyamat a tanulás tanulásának is tekinthető.


Az egyéni coaching akkor a leghatékonyabb, hogy ha:
·    keretezett folyamatban (Nyitás – Célkitűzés – Coaching folyamat – Zárás) történik, a coach és a kliens közötti kapcsolat kellően intim, személyes, biztonságos, ezért fontos a coachválasztás lehetőségét a programban résztvevőknek biztosítani.
·    ha a coachok stábként működnek, azaz egységes alapelvek mentén végzik munkájukat, találkoznak és a tapasztalataikat megosztják egymással, azokat a folyamat végén visszacsatolják a szervezet felé.
·    az egységes alapelveken való stábműködéshez és a coach választás lehetőségéhez egy színes coach portfóliót tudunk kínálni, amelyből ki-ki meg tudja találni azt, akire épp a leginkább szüksége van. Ezért van a stábban szervezetfejlesztő - szupervizor, közgazdász, szociológus, andragógus és tanár végzettségű coach. Ezért vannak férfiak és nők, különböző módszertanokat (Gestalt megközelítés, szupervízió, tranzakció analízis) alkalmazó szakemberek.


A coaching folyamata (6-10 alkalom)
A Coaching folyamat definíciója: A vezetői coaching rendszeres négyszemközti találkozókból álló
folyamat. A sorozat elején (az első 1-2 alkalom során) a coach és a kliens között megállapodások születnek
a folyamat céljáról, kereteiről (frekvenciája, száma) és az egymással szembeni elvárásokról.

A Coaching folyamat keretei:
·    Egy alkalom szokásos időtartama 1 óra.
·    A coaching hatékonyságának elengedhetetlen feltétele a nyugodt, a munkakörnyezettől távoli helyszín. Az OD Partner ezért minden alkalomra biztosítja saját – e célra kialakított – coaching helységét.
Új Magyarország Fejlesztési Terv